گرفتگی چاه و لوله ی منزل یا محل کار یکی از اتفاقاتی می باشد که باید کاملا اصولی ، بهداشتی ، بدون ایجاد سرو و صدا در سریع ترین حالت ممکن برطرف گردد . یکی از روش هایی که می توان از آن جهت رفع گرفتگی لوله و یا چاه کمک گرفت ، استفاده از دستگاه فنر زنی می باشد . در همین راستا گروه حرفه ای لوله بازکنی شرق با سال ها تجربه و برخورداری از مجوز رسمی در کنار شماست تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهد . در نتیجه چنانچه مایل هستید با این روش بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . مجموعه ی لوله بازکنی شرق به صورت بیست و چهار ساعته به کمک سرویس کاران مجرب همواره در درسترس شماست تا تنها با یک تماس سریعا در محل حاضر گردد و مشکل گرفتگی لوله و یا چاه را به سرعت و کاملا اصولی برطرف گرداند .

دستگاه فنر زنی چیست :

قبل از اینکه دستگاه فنر زنی به وجود بیاید افراد برای باز کردن چاه خود از یک فنر و دریل استفاده می کردند به این صورت که فنر را به سر دریل وصل می کردند و این عامل به باز شدن چاه کمک می کرد . اما این روش مشکلاتی را به همراه داشت چرا که دریل به یک باره سرعت می گرفت و موجب می شد تجهیزات ساختمانی مانند لوله ها آسیب ببینند . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لوله بازکنی اختراع شدند که بدون آسیب به تجهیزات ساختمانی و لوله ها مشکل گرفتگی چاه و یا لوله ها را برطرف می کنند .

انواع فنر لوله بازکنی :

در حال حاضر دو نوع فنر لوله بازکنی در بازار موجود می باشد که شامل فنر لوله بازکنی دستی و دستگاه لوله بازکنی می شود . در بین روش های لوله بازکنی ، باز کردن لوله فاضلاب با فنر لوله بازکنی متداول تر است چرا که دلیل اصلی آن قدرت بسیار بالای آن دستگاه فنر زنی می باشد که موجب باز کردن لوله فاضلاب می شود .

ویژگی های فنر لوله بازکنی :

فنر از جنس فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است که نوک آن قطرش تقریبا ۱۰۰ سانتی متر می باشد . قسمت مخروطی ابتدایی فنر موجب می شود مواد اضافی حرکت داده شود . در واقع اصلی ترین کار دستگاه فنر زنی حرکت دادن مواد اضافی به درون چاه می باشد . برای باز کردن توالت های ایرانی و فرنگی بیشتر از دستگاه های فنر زنی استفاده می شود که توصیه ما این است که برای توالت های فرنگی بهتر است از دستگاه تراکم هوا استفاده نمایید زیرا نوک دستگاه‌ فنر زنی تیز است و ممکن باعث ایجاد خرابی در جداره توالت شود . در استفاده از روش لوله بازکنی علاوه بر باز شدن گرفتگی لوله ، انواع لایه های چربی و مو و مواد زائد هم از دیواره های لوله جدا می شود .

ویژگی های دستگاه فنرزنی :

۱ – امکان استفاده از برق شهری

۲ – قابلیت حمل راحت و کوچک بودن

۳ – سرعت عمل بالا در امر لوله بازکنی

۴ – برخورداری از سر فنر های مختلف

۵ – بر خورداری از محفظه جمع کننده فنر

۶ – مجهز بودن به فنر بلند برای رفع گرفتگی لوله‌ های طولانی

۷ – رفع گرفتگی های شدید

نحوی کار دستگاه لوله بازکنی :

ابتدا برای انجام این کار باید از دستکش مناسب استفاده کرد به این صورت که نوک فنر را درون لوله فاضلاب می گذاریم و به آرامی به داخل لوله حرکت دهید تا جایی که به مانع برسد و نتوانید فنر را حرکت بدهید. در قسمت های زانو و اتصالات باید حرکت دادن فنر را با دقت بیشتری انجام بدهید و موقعی که مطمئن شدید نوک فنر به محل گرفتگی رسیده ، شروع به چرخاندن انتهای فنر نمایید . نوک فنر دارای قابلیت ارتجاعی بالایی است بصورتی که دور مواد اضافی داخل لوله می پیچد . اگر فنر را بیرون بیاورید می بینید مواد اضافی که باعث گرفتگی لوله شده بودند ، با فنر به بیرون کشیده شده و گرفتگی لوله باز شده است . همچنین می توانید برای سرعت بیشتر انتهای فنر را به دریل وصل نمایید ، چرخش سریع فنر امکان آسیب دیدن را زیاد می کند که در این حالت باید نکات ایمنی را رعایت کنید یا کار را به افراد فنی کار لوله بازکن بسپارید .

روش کار با دستگاه فنر زنی :

در ایتدا باید دستگاه را به برق شهری متصل نمایید ، بعد از آن سایز فنر مورد نیاز را به سر فنر دستگاه متصل نمایید و بعد از آن به آرامی فنر را وارد لوله ی فاضلاب نمایید و این کار را تا جایی ادامه دهید که تا به مانع برسید . بعد از انجام مراحل بالا و در حالتی که فنر در داخل فاضلاب است دستگاه را روشن نمایید . در این حالت فنر گرفتگی را رفع می کند ، حالا باید به آرامی فنر دستگاه را به درون لوله فاضلاب حرکت دهید . با زدن کلید چپ گرد و راست گرد هم می توانید تاثیر دستگاه را بیشتر کنید . بعد از باز شدن لوله ، فنر را از درون لوله بیرون بیاورید و کمی آب داخل لوله بریزید تا مواد اضافی به داخل چاه حرکت کنند که مجددا باعث گرفتگی نشود . اما ما به شما توصیه ی می کنیم که برای اولین بار این کار را روی لوله های ساختمانی خانه و یا محل کار خود امتحان نکنید و حتما تز یک شخص با تجربه در این زمینه کمک بگیرید چرا که امکان وارد شدن و به وجود آمدن خسارت های زیاد وجود دارد . در نتیجه چنانچه مایل هستید به بهترین شکل ممکن مشکل گرفتگی لوله ی یا چاه منزل و یا محل کارتان برطرف گردد با گروه لوله بازکنی شرق تماس حاصل فرمائید تا سرویس کاران نا با توجه به ویژگی های و پارامتر های زیادی روش درستی را جهت رفع گرفت لوله فاضلاب به کار ببرند ، چرا که شاید بهتری باشد به جای دستگاه لوله بازکنی از دستگاه تراکم هوا استفاده نمایند . در نتیجه چنانچه مایل هستید بدون ایجاد آسیب و انتشار آلودگی در محیط مشکل گرفتگی فاضلاب را بدون ایجاد سرو و صدا بر طرف نمایید با شماره تلفن های درج گشته در این صفحه تماس حاصل فرمائید تا تیم سرویس کار حرفه ای ما درست به موقع به محل اعزام گردند .

خدمات رسانی مجموعه ی لوله بازکنی شرق :

مجموعه ی لوله بازکنی شرق در تمامی مکان هه مانند خانه ، مدرسه ، شرکت ها ، محل کار ، کارخانه ، مساجد و …… خدماتی از قبیل رفع گرفتگی چاه فاضلاب ، لوله کشی ساختمان ، تشخیص ترکیدگی لوله ، تعویض توالت فرنگی به ایرانی و بالعکس ، جابه جایی توالت فرنگی ، باز کردن لوله توالت فرنگی ، از بین بردن بوی نا مطبوع فاضلاب ، ارائه ی خدمات حفاری چاه و …. را ارائه می دهد . در نتیجه چنانچه مایل هستید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون انتشار آلودگی توسط تجهیزات به روز و دانش کاری سرویس کاران ما مشکل گرفتگی لوله و چاه منزل و یا هر مکان دیگر ی برطرف گردد با شماره تلفن های درج گشته در این صفحه تماس حاصل فرمائید .

اگر در منطقه پردیس هستید و نیاز به خدمات لوله بازکنی داشتید وارد صفحه لوله بازکنی در پردیس 09127191037 | خدمات شبانه روزی و فوری شوید .